Acasa Toate categoriile Ce greșeli fac companiile când optează pentru o aplicatie HR?

Ce greșeli fac companiile când optează pentru o aplicatie HR?

Nevoia companiilor de a digitaliza anumite proceduri interne, cu soluții precum aplicatie HR și soft calcul salarii, poate duce la decizii pripite privind alegerea instrumentelor tehnologice. Specialiștii în resurse umane au nevoie de metode prin care să-și simplifice activitatea zilnică, pentru a fi cât mai eficienți. Totuși, din diverse motive, organizațiile pot face greșeli când optează pentru o aplicatie HR sau un soft payroll. Care sunt cele mai comune erori care pot apărea în această privință?

Alegerea în grabă a soluțiilor digitale

Este nevoie de timp pentru a identifica cea mai potrivită aplicatie HR, care să răspundă la toate nevoile companiei. Grăbirea procesului de selecție poate duce la neplăceri ulterioare și la costuri suplimentare. Dacă nu sunt înțelese toate detaliile înainte de a face o alegere, companiile pot ajunge să cheltuie mai multe resurse financiare decât și-au propus inițial, cât și energie, pentru a găsi o altă aplicatie HR sau soft calcul salarii care să le acopere toate nevoile. De aceea este bine ca o analiză amănunțită să fie făcută în prealabil și ulterior să se opteze cele care aduc cele mai multe beneficii pentru organizație și care răspund la majoritatea particularităților din business-ul respectiv.

Nu solicită opinia utilizatorilor actuali 

Pentru o informare corectă, este importantă părerea clienților actuali despre aplicația HR sau despre un soft calcul salarii pe care o companie intenționează să le aleagă. Cu toate acestea, există situații în care experiența altora nu este luată în calcul și nu sunt cunoscute dinainte aspectele care pot cauza nemulțumiri. Înțelegerea punctelor forte, dar și a punctelor slabe ale unei aplicatii HR sau ale unui soft calcul salarii, și modul în care acestea ar putea avea impact asupra organizației, contribuie la o decizie informată.

Nu implică angajații când caută o aplicatie HR 

Deși persoanele din managementul unei companii vor alege de obicei un programe de resurse umane, implicarea angajaților în proces sprijină luarea unei decizii corecte. Ei vor fi cei care vor utiliza cel mai des o aplicatie HR sau un soft calcul salarii, pentru care compania urmează să opteze. De asemenea, aceștia cunosc în detaliu nevoile privind procedurile de resurse umane și sunt în măsură să evalueze dacă o soluție propusă va fi suficient de utilă. Când nu este luat în considerare feedbackul persoanelor cărora li se va adresa cel mai mult programul, sunt șanse să fie investiți bani într-un soft care să nu îndeplinească toate nevoile din companie.

Iau o decizie doar pe baza nevoilor actuale

Când analizează funcționalitățile și utilitatea adusă de o aplicatie HR, unele companii își doresc doar să-i ajute în rezolvarea unor probleme imediate. Fără o imagine de ansamblu pentru o perioadă îndelungată, poate fi luată o decizie nepotrivită privind furnizorul de soluții software. Dacă sunt analizate situațiile care pot apărea pe parcurs, odată cu creșterea companiei, a punctelor de lucru sau a numărului de angajați, se poate alege o aplicatie HR și un soft calcul salarii care să optimizeze și procedurile ulterioare.

Acestea sunt doar câteva dintre greșelile pe care companiile le pot face atunci când optează pentru o aplicatie HR, dacă nu efectuează o cercetare amănunțită în prealabil. Atenția la detalii, dar și acordarea unui timp suficient pentru a alege sunt aspecte esențiale astfel încât să beneficiezi de cele mai potrivite instrumente digitale, prin care să eficientizezi operațiunile administrative.

True HR – aplicatie HR complexă de la UCMS by AROBS

Digitalizarea proceselor de HR și salarizare este posibilă prin intermediul unor soluții intuitive de la UCMS by AROBS. Compania cu o experiență vastă pe piața din România a dezvoltat aplicația de resurse umane True HR, dar și un soft calcul salarii, dp-Payroll. Cele două sisteme au incluse câte 19 funcționalități distincte, care sunt configurabile și care răspund la cele mai multe dintre nevoile organizațiilor din diverse domenii de activitate. Pentru mai multe detalii despre cum îți pot sprijini activitatea afacerii tale, ia legătura cu specialiștii UCMS by AROBS prin e-mail: sales@ucms.ro sau la telefon 0720 534 424.

Incarca mai multe articole similare.
Arata mai multe articole de Ioana Goron
Arata mai multe articole din categoria Toate categoriile

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citeste si...

Care sunt principalele tipuri de accesorii de mobilier și cum le alegi?

Bucătăria este inima oricărei case, iar alegerea corectă a mobilierului și a accesoriilor …