Acasa Comunicat de presa model – Cum scrii comunicate eficiente

Comunicat de presa model – Cum scrii comunicate eficiente

Vrei sa redactezi un comunicat de presa, construit ca la carte, pentru a-ti promova afacerea, serviciile sau produsele in online? Daca raspunsul tau e da, te ajutam cu cateva informatii esentiale privind redactarea unui comunicat de presa. In acest articol vei descoperi cum se redacteaza un comunicat, dar vei gasi si un comunicat de presa model. In plus, vei afla care sunt principiile pe care trebuie sa le respecti pentru ca acesta sa-si atinga scopul. 

De asemenea, ti-am pregatit si cateva exemple de comunicate de presa pentru a intelege mai bine cum se construieste un astfel de material. Insa, inainte de a trece la exemple, sa vedem ce anume este un comunicat de presa. 

Comunicat de presa definitie – Ce este un comunicat de presa?

Un comunicat de presa este un material informational scris sau inregistrat vocal, trimis in general de catre companii sau persoane publice grupurilor de jurnalisti, pentru a transmite o informatie cu valoare de stire. 

Prin astfel de materiale, emitentul, care poate fi o companie, o persoana juridica sau chiar un reprezentant al autoritatilor, comunica jurnalistilor un eveniment sau relateaza o intamplare, ofera o informatie de interes, avand ca scop difuzarea acesteia catre publicul larg, prin intermediul unei stiri. 

Exista si site-uri de specialitate pentru postarea unor comunicate de presa. Comunicare-online.ro este unul dintre acestea. Daca iti doresti sa publici un comunicat de presa pe acest site descopera ofertele noastre de pret pentru pachetele de comunicate sau cere o oferta personalizata, in functie de nevoile tale de comunicare. 

Prin publicarea unui comunicat de presa poti informa direct publicul tau tinta cu privire la diverse evenimente organizate de compania ta sau poti promova cu usurinta produsele si serviciile tale. In plus, prin intermediul unei astfel de prezente online, iti poti construi cu usurinta o imagine pozitiva. 

Comunicat de presa model – cum trebuie sa arate un comunicat de presa pentru a fi eficient

Fiecare material de acest tip, fie ca este un comunicat de presa online sau unul in format printat, trebuie sa aiba anumite elemente, pentru a fi eficient, pentru a-si atinge scopul si a atrage atentia publicului. 

Iata elementele standard pe care fiecare comunicat de presa ar trebui sa le contina: 

– titlu comunicat

– lead / paragraf introductiv 

– corp comunicat – 2 sau 3 paragrafe explicative 

– informatii despre emitent 

– date de contact 

– un indemn la actiune (optional) – daca materialul are ca scop colectarea datelor de contact ale celor interesati. 

Cum realizezi un comunicat de presa model

Pentru a redacta un comunicat de presa model, ca la carte, trebuie sa iei in calcul urmatoarele conditii. 

– Titlul comunicatului ar trebui sa fie scurt. Maxim 7 cuvinte, in total 50 – 70 de caractere 

– Leadul este paragraful cel mai important. Acesta ofera informatia generala si importanta din comunicat si raspunde obligatoriu la intrebarile: Cine? Ce? Unde? Cand? 

– Paragrafele explicative ar trebui sa detalieze informatiile din lead, oferind lamuriri si raspunzand la intrebarile De ce? si Cum? 

– Informatiile despre emitent au ca scop intarirea segmentului de autoritate a companiei / asociatiei / autoritatii emitente. Prin aceste informatii poti prezenta  intr-o fraza scurta compania ta, experienta si domeniul, acaparand interesul cititorilor si oferindu-le acestora motive sa acorde atentie informatiilor. 

– Datele de contact sunt foarte importante. Acestea vor crea o punte intre cititori si cel care transmite comunicatul. Astfel acestia vor putea sa te contacteze. Poti include aici un email, un numar de telefon si numele persoanei de legatura. Iar pentru a oferi un caracter oficial comunicatului, poti oferi adresa de serviciu si numele functiei detinute de persoana de contact

–  Indemnul la actiune poate fi o invitatie de alaturare la un eveniment sau la sustinerea unei cauze, dar poate fi si un simplu “Contacteaza-ne pentru detalii”. Acest lucru ajuta mai ales daca alegi modelul comunicatelor online. 

Ce tipuri de comunicate de presa exista 

Exista diverse comunicate de presa, pe care le poti diferentia in functie de scopul si constructia lor. Mai jos vei gasi cateva exemple practice despre comunicate de diverse tipuri, pentru a vedea cum se construieste un comunicat. Iata modelele de comunicate principale si cum ar trebui sa arate acestea pentru a trezi interes si pentru a te pozitiona favorabil in fata cititorilor! 

Model comunicat de presa eveniment

Acest tip de comunicat de presa are ca scop prezentarea unui eveniment de interes pentru publicul larg. Fie discutam de o lansare de carte, de un nou produs sau de un simplu eveniment de socializare. Aceste comunicate de presa sunt foarte des intalnite pe internet. In cadrul comunicatului de presa de eveniment va trebui sa oferi diferite informatii despre locatie, ora si tema evenimentului.

Iata un exemplu: 

Kross star lanseaza noul joc SonicStar! 

Luna august a anului 2020 este luna in care Kross Star lanseaza noul joc, la Tokyo, in cadrul Sesiunii Internationale de Gaming

Acest joc reuneste ultimii 2 ani de munca si de experienta Kross Star, venind cu o noua grafica si un nou concept de FPS. 

Kross Star este producator de jocuri si programe de entertainment din anul 1990. Peste 300 de jocuri au fost lansate de compania internationala, iar de-a lungul anilor peste 20 dintre acestea au fost premiate in cadrul marilor competitii de profil. 

SonicStar va fi o noua experienta pe piata de gaming international, reunind adrenalina si povestea miraculoasa a unui erou din lupta intergalactiva a anilor 2300.

Contact

Sorin Punteanu 

Soft Developer and Image  Manager 

0756 760 890

game@kross-star.com

Model comunicat de presa de informare 

Acest tip de comunicat de presa este asemeni unui document oficial, folosit de cele mai multe ori in cadrul institutiilor, pentru informarea publicului tinta cu privire la un subiect de interes. Iata un model mai jos. 

Exemplu comunicat de informare: 

Concertul de Craciun 2019 – Informatii de ultima ora! 

Concertul de Craciun din acest an, organizat de Primaria Municipiului Bucuresti, in parteneriat cu Asociatia Love Christmas, va avea loc in data de 23 decembrie 2019, in cadrul Teatrului si Operei Nationale Bucuresti, incepand cu orele 20:00. 

Printre invitati se vor enumera: cantaretul Ioan Iftenie, artistii Corului National de Muzica Populara, simpozionul TrikTok, dar si o multime de alti invitati supriza. 

Mai multe detalii aflati pe site-ul primariei 

Contact 

Ioana Stan

Secretar General 

0435 670 890 

info@buc.ro 

Model comunicat de presa luare de pozitie

Acest model de comunicat este folosit in principal de companii, pentru a-si exprima opinia oficiala, pozitia, cu privire la o situatie sau un eveniment. Este foarte des utilizat in perioadele de criza, in care compania isi asuma pozitia oficiala in fata publicului, incercand sa isi pastreze o imagine curata si transparenta. 

Un potential exemplu mai jos:

Compania Sonic isi asuma erorile in cazul Istoveanu!  

Compania Sonic S.A. isi prezinta oficial  scuzele de rigoare in fata cetatenilor din Bucuresti in ceea ce priveste blocarea traficului pe bld. Istoveanu, astazi, intre orele 15 – 20. 

Din cauza unor lucrari la sistemul de iluminare publica a fost nevoie de oprirea traficului in cadrul a 3 artere principale. Lucrarile s-au efectuat cu maxima de eficienta, asa incat reprezentantii companiei Sonic au repus in miscare traficul in limita posibilitatilor, cat de rapid a fost posibil. 

Totusi, ne simtim obligati sa ne cerem scuze pentru incidentele create si in numele soferilor care au ripostat la aceste masuri. Va rugam sa ne scuzati pentru disconfortul creat.

Ioan Rafagiu 

PR consultant 

0234 450 450 

pr@sonic.ro 

Model comunicat de presa de reamintire 

Acest tip de comunicat foloseste drept reminder in unele situatii, asa cum si numele sau o indica. Este folosit in general de catre companii pentru a readuce in atentia invitatilor un eveniment si pentru a le reaminti detalii precum: locatia, data si ora cand va avea loc acesta si ce se va intampla in cadrul sau. Este de asemenea utilizat si pentru a reconfirma diferite stiri sau pentru a aduce aminte publicului despre un anumit eveniment de interes. 

Iata un exemplu pertinent in acest caz:

Va reamintim obligativitatea participarii la congresul de Medicina din data 23.06.2020!

Institutul Legal al Medicilor si Specialistilor in Sanatate va reaminteste ca in data de 23.06.2020 va avea loc la Hunedoara, in cadrul Institutului Armean de Medicina, Congresul international de Medicina. Participarea este obligatorie pentru toti membrii Institutului. 

Intrunirea va avea ca tema instituirea unui nou set de norme cu privire la combaterea birocratiei din spitalele de stat si prezenta este obligatorie, deoarece se vor supune la vot doua proiecte normative ce urmeaza a fi trimise catre Guvern spre a se propune ca legi. 

Detalii pe site-ul Institutului Legal al Medicilor si Specialistilor in Sanatate. 

Contact

Spiru Iuliana

Medic Specialist 

0345 456 909

crp@ilmss.ro 

Model comunicat de presa de tip invitatie

Acesta permite emitentului sa ii invite la un anumit eveniment pe cei interesati. Este folosit foarte des de autoritati pentru a invita terte parti la conferinte de presa sau la evenimente publice: dezbateri, sedinte de consiliu etc. Acesta, pe langa partea informationala, oficiala, are si un caracter de indemn la actiune. 

Iata cum ar trebui sa arate un astfel de model de comunicat de presa:

Va invitam sa va alaturati evenimentului de caritate “Salvati Copiii Nevoiasi”

In data de 20 august 2019, Asociatia COR va demara o campanie umanitara pentru copiii nevoiasi din cadrul judetelor Bacau, Iasi si Vaslui, printr-o serie de evenimente publice sustinute in asociere cu primariile judetelor implicate. 

Va invitam sa participati atat la conferine, care se vor tine in fiecare oras, incepand cu data de 20 august, dar va invitam sa va implicati si in campaniile de voluntariat pentru sustinerea copiilor. 

Mai multe detalii despre proiect veti gasi pe site-ul COR. 

COR este o asociatie non-guvernamentala, non-profit, apolitica si independenta, infiintata in anul 1994, cu o experienta de peste 20 de ani in sprijinirea si ajutorarea copiilor din Romania. Lucram cu peste 240 de voluntari la nivel national, fiind sustinuti de institutii precum: Primaria Onesti, Primaria Bacau, Primaria Iasi, Primaria Vaslui, dar si de catre alti 20 de parteneri din mediul privat. 

Va invitam sa va alaturati echipei de voluntari pentru a realiza impreuna proiecte de impact in intreaga Romanie!

Contact

Iulia Aramiu 

ONG Director 

0783 456 096 

abcd@cor.ro 

Cum te poti promova si tu prin intermediul acestor comunicate de presa

Printr-un comunicat de presa poti prezenta o multime de informatii utile despre afacerea, produsele sau serviciile tale. Un astfel de comunicat redactat si postat pe un site de profil te poate ajuta sa castigi rapid vizibilitate pentru afacerea ta. 

Iar noi te putem ajuta. Contacteaza-ne pentru o oferta personalizata in ceea ce priveste postarea si promovarea unor comunicate pe site-ul nostru Comunicare-online.ro

Iti putem oferi o multime de pachete de comunicate de presa pentru a promova afacerea ta in mediul online intr-un mod profesionist.

Comentariile sunt inchise.