Acasa Comunicarea eficienta in online – tehnici si strategii

Comunicarea eficienta in online – tehnici si strategii

Comunicarea este cheia succesului, atat in viata personala, cat si in lumea afacerilor. Ea este importanta in orice situatie, iar in mediul online poate face diferenta intre profit si pierdere. De aceea, comunicarea eficienta in online si deprinderea unor tehnici si strategii sunt primii pasi pe care ar trebui sa ii faci pentru a invata sa transmiti mesajele in cel mai eficient si facil mod.

Comunicarea eficienta in online

Altfel spus, daca iti doresti sa ai succes in activitatea desfasurata online, serviciu, munca, scoala sau comunitatea in care traiesti, ar trebui sa iti imbunatatesti abilitatile de comunicare scrisa si verbala si sa ajungi sa stapanesti arta comunicarii eficiente in online sau in viata cotidiana.

Daca te preocupa acest lucru, in cele ce urmeaza iti prezentam cateva tehnici si strategii de comunicare, trucuri, instrumente si modalitati de a comunica eficient online.

Reguli pentru comunicarea eficienta in online – tehnici si strategii

Comunicarea eficienta, atat in mediul online, cat si in viata cotidiana, ar trebui sa tina cont de cateva reguli:

Respectarea netiquette

Unul din modurile de a comunica eficient online este sa urmezi principiul general al unei etici online, sau a unei netiquette. Acesta se refera la practica respectului si a amabilitatii in mediul online. Comunicarile arogante sau nepoliticoase creeaza bariere in comunicarea eficienta, atat in mediul online, cat si in viata cotidiana.

Alege mijloace de comunicare online potrivite

In online exista diverse mijloace de comunicare, fiecare dintre ele functionand eficient in anumite situatii. De exemplu, daca lansezi un produs nou, ar fi util sa exemplifici modul de utilizare al acestuia si sa apelezi la suport video, inclusiv prin live streaming.

Comunica prin intermediul comunicatelor de presa!
Alege pachetul potrivit pentru afacerea ta chiar aici

Foloseste limbajul concis si clar

Daca nu comunici printr-o conferinta video, atunci, cel mai probabil, vei apela la email-uri, chaturi, forumuri si alte canale de comunicare scrisa online. In acest caz, utilizarea unui limbaj corect, concis si clar este foarte importanta, fiind cheia transmiterii corecte a mesajului. 

Pentru a atinge obiectivele comunicarii, evita ambiguitatea si elimina informatiile suplimentare sau irelevante.

Construieste-ti un profil online favorabil

Daca vrei sa ai audienta si sa impui credibiliate mesajelor tale, este important sa iti creezi un profil online favorabil, adica sa iti gestionezi cu atentie conduita si sa adopti o maniera competenta, empatica si profesionala. In plus, ai grija ca cei care te urmaresc online sa se simta cautati, apreciati si bine primiti.

Ce este comunicarea eficienta

Spunem despre o comunicare ca a fost eficienta daca toate persoanele participante au inteles clar mesajul si au fost atinse toate obiectivele comunicarii. Ea poate fi insa verbala sau nonverbala si, daca exista o discordanta intre sensul cuvintelor si tonalitate sau gesturi, oamenii nu vor percepe mesajul asa cum trebuie si vor aparea ambiguitatea si neclaritatea.

Strategiile pentru atingerea eficienta a obiectivelor comunicarii tin cont de toate aspectele care consolideaza mesajul:

  • Comunicarea verbala – daca folosim cuvantul rostit (fata in fata, la telefon sau in video conferinte);
  • Comunicarea nonverbala – implica limbajul corpului si expresiile faciale;
  • Comunicarea scrisa – implica utilizarea cuvintelor scrise.

Tehnici de comunicare

Daca ti-ai propus sa ajungi sa deprinzi arta comunicarii interpersonale, atat in viata cotidiana, cat si in mediul online, iata cateva tehnici care te pot ajuta considerabil pentru a ajunge la o comunicare asertiva, foarte eficienta:

Zambeste

Zambetul autentic, chiar daca nu este vazut, este simtit si transmite imediat caldura si deschidere. La fel de bine se poate simti si zambetul fortat, care transmite dispret si aroganta. 

Pentru o comunicare eficienta, zambeste atunci cand vorbesti, chiar daca nu vezi persoana careia ii transmiti mesajul (convorbire telefonica, filmare video, etc). Zambetul sincer si autentic te poate ajuta sa castigi credibilitatea si increderea celor care te urmaresc.

Pune intrebari deschise

Pentru a intelege mai bine modul in care gandeste interlocutorul tau, pune intrebari, fie pentru a decoperi ceva nou legat de acea persoana, fie pentru a clarifica ceea ce a spus ea. Intrebarile deschise sunt acelea la care nu se poate raspunde doar prin “da” sau “nu” si ofera mult mai multe informatii si detalii.

Comunicare asertiva si ascultare

Comunicarea asertiva implica ascultarea activa prin participarea in intregime la conversatie. Este important sa tinem cont nu numai de cuvinte, ci si de limbajul corpului persoanei care vorbeste. Astfel vom intelege mult mai bine punctul de vedere al interlocutorului si vom sti cum sa imbracam raspunsurile sau mesajele pentru a fi intelese corect, clar si fara ambiguitati.

Comunica prin intermediul comunicatelor de presa!
Alege pachetul potrivit pentru afacerea ta chiar aici

Ofera si primeste feedback 

Raspunde intr-un mod care sa indice ca ai ascultat si ai inteles mesajul, indiferent daca esti sau nu de acord cu el. Feedback-ul dovedeste ca iti iei interlocutorul in serios si ca il consideri demn de un raspuns atent si coerent. De asemenea, este util pentru ca iti permite sa adresezi intrebari directe care clarifica daca mesajul a fost inteles sau nu.

Empatizeaza cu interlocutorii tai

Pentru a empatiza trebuie sa fii constient de emotiile celorlalti, de limbajul corpului lor si de alte indicii verbale sau nonverbale si sa simti aceste emotii ca si cum ar fi ale tale. Altfel spus, pune-te in locul persoanelor cu care comunici si afla cum se simt.

Tine minte Regula de Aur – Fii autentic, amabil si trateaza-i pe ceilalti cu respectul pe care doresti sa il primesti. Comunicarea interpersonala eficienta ar trebui sa contribuie la consolidarea relatiilor si la cresterea increderii reciproce.

Foloseste un plan de comunicare

In cazul comunicarii online, conceperea unui plan de comunicare menit sa implice promovare si publicitate online este foarte importanta. Odata stapanite tehnicile de comunicare, transpunerea lor in online se va face usor, prin folosirea instrumentelor specifice.

Instrumente pentru comunicarea in afaceri online

Instrumente pentru comunicarea in afaceri online

In mediul de afaceri de azi in care angajatii, antreprenorii, consultantii si partenerii sunt raspanditi prin toate colturile lumii, este crucial sa dispunem de instrumente de comunicare si colaborare online. Ele stimuleaza productivitatea si contribuie la economisirea timpului care s-ar pierde cu intalnirile fata in fata.

Comunicarea pe internet

Exista mai multe servicii web care permit abonatilor sa urmareasca proiectele, postarile cu actualizarile, atribuirea de task-uri, partajarea fisierelor si gestionarea fortei mobile de munca. Iata care sunt cele mai cunoscute servicii web care permit comunicarea pe internet: Basecamp, WorkZone, ProjectSpaces, @Task, etc.

Comunicare profesionala – mesagerie instantanee pentru afaceri

Mesageria instantanee in mediul de afaceri sau profesional este un instrument foarte puternic de colaborare si comunicare profesionala. Aceasta este mai rapida decat un e-mail, mai putin invaziva decat un apel telefonic si reprezinta o modalitate excelenta pentru a pune intrebari rapide, pentru a trimite fisiere, pentru voice, web sau video conferinte. 

Programe precum AIMPro si KonoLive nu ar trebui sa lipseasca din lista instrumentelor de comunicare profesionala.

Comunica prin intermediul comunicatelor de presa!
Alege pachetul potrivit pentru afacerea ta chiar aici

Canal de comunicare pentru conferinte Web si comunicare eficienta

Companiile sunt specializate in canale de comunicare pentru conferinte Web, conferinte audio sau videoconferinte care au incorporate si instrumente de colaborare. Conferintele sunt gazduite pe un server tert si se pot configura usor si rapid pintr-o interfata Web.

Alte canale de comunicare online eficiente

VoIP – integreaza toate tipurile de comunicare (voce, e-mail, IM, fax sau video) printr-o retea de IP. Astfel sunt Skype-ul, VoIP-ul si comunicatiile unificate de la Cisco sau Avaya.

Retelele sociale de la locul de munca – Retelele sociale online interne sau externe sunt foarte utile pentru colaborarea dintre angajati. Companiile pot crea pagini sau grupuri pe site-urile de retele sociale (Facebook) sau pot construi retele sociale de sine statatoare cu un serviciu dedicat comunicarii (Ning).

Pentru comunicarea asertiva si eficienta in online concentreaza-te pe transmiterea intentiilor bune, texte concise si clare si mentine un nivel inalt de profesionalism. Astfel vei construi relatii fructuoase si vei inspira bunavointa si credibilitate celor cu care comunici. Totodata, foloseste instrumentele moderne de comunicare si asigura-te ca oferi angajatilor si colaboratorilor tai solutii rapide si facile pentru trasmiterea informatiilor. 

Comentariile sunt inchise.