Acasa Cum ajuta comunicatele de presa la optimizarea SEO

Cum ajuta comunicatele de presa la optimizarea SEO

Comunicatele de presa nu sunt o noutate in domeniul SEO. Algoritmii motoarelor de cautare ne-au invatat faptul ca un continut SEO are toate sansele sa aduca un numar considerabil de vizitatori pe website-ul tau, drept dovada fraza renumita “Continutul este regele”.

Stim ca printre cele mai populare cautari de pe Google sunt cele informative: de la ce este nou in societate pana la ce mai este nou pe piata sau in viata culturala. Pe baza acestor nevoi are loc optimizarea SEO.

Un comunicat de presa poate satisface nevoia de informare a unui utilizator si sa ne ridice pozitia in cautare.

👉 Vrei un pachet de comunicate de presa si link-uri pentru campaniile de SEO? Vezi ofertele noastre AICI

Optimizare SEO si comunicate de presa – care este legatura?

Optimizarea SEO este o modalitate foarte buna de a atrage trafic gratuit pe un site. Este nevoie de pozitionarea website-ului in top-ul  rezultatelor motorului de cautare daca iti doresti mai multi vizitatori pe website.

Se pune intrebarea: de ce este atat de important sa fii in top pe Google si in alte motoare de cautare? Raspunsul este dat de statisticile pentru interogari comerciale, adica acele interogari care reflecta dorinta utilizatorilor de a cumpara ceva.

In primul rand este nevoie de un continut unic, care va trebui actualizat constant cu informatii utile si interesante pentru utilizator. Pe langa continutul de pe site mai exista si continut extern, care ajuta la o construire si mai buna a imaginii.

Publicarea de comunicate de presa si advertoriale SEO in surse cunoscute si citite de audienta tinta va ajuta la o promovare SEO mai eficienta.

In definitiv, aproape orice link extern conteaza pentru SEO.

👉 Obtine mai multe link-uri! Posteaza comunicate pe TREI site-uri. Vezi oferta AICI

Optimizare site prin articole SEO

Articolele SEO sunt texte informationale sau educationale redactate dupa regulile de optimizare ale motoarelor de cautare. Aceste texte pot fi postate pe site-ul personal (de exemplu: articole de blog) sau pe platforme externe (de exemplu: advertoriale SEO, comunicate).

Ce sunt comunicatele de presa SEO?

Comunicatele de presa SEO sunt materiale de comunicare despre un eveniment important, o lansare sau noutati ale unei companii sau institutii, scrise pentru presa online, cu scopul de a fi preluate si de a urca pe pozitii inalte in cautarile din Google.

Brandul tau are nevoie de un comunicat de presa bine scris, care sa transmita si sa promoveze valorile brandului si sa il pozitioneze nu doar in mintea potentialului client, ci si in Google.

Scopul principal al unui comunicat de presa este sa fie postat in surse externe si sa fie observat de publicul tinta. In cazul comunicatelor de presa SEO, particularitatea este ca acestea sunt destinate mediului online si au scopul de a se pozitiona cat mai bine in cautari, pentru a aduce o mai mare vizibilitate companiei sau mesajului continut de aceste materiale.

Alaturi de postari de blog, stiri sau advertoriale SEO, comunicatele de presa de asemenea sunt materiale SEO. Rolul lor principal este transmiterea anumitor informatii importante pentru companie. Prin intermediul acestor comunicate de presa se instiinteaza despre organizarea unor evenimente sau informatii relevante: campanii de promovare, targuri, workshopuri, reduceri, concerte, festivaluri, lansari de produs etc. 

Comunicatele au o structura mai stricta si mai bine definita si scopul lor final este de a fi postate mai degraba pe site-uri externe decat pe cel personal. Aici se va opta pentru surse de incredere si populare pe piata, extrem de importante pentru campaniile de comunicare.

Recomandari pentru redactarea comunicatelor de presa SEO

  1. Utilizati un limbaj concis, clar, care descrie un eveniment viitor sau un raport al unui eveniment recent, cum ar fi o lansare a unui nou produs, modificari semnificative ale politicii de servicii pentru clienti, etc
  2. Toate comunicatele de presa ar trebui sa aiba peste 500 de cuvinte.
  3. Raspundeti in primul paragraf la intrebarile cine, ce si cand, urmand sa raspundeti in urmatoarele paragrafe si la de ce, unde. Este important de captat atentia la inceput iar in continut sa oferim celelalte detalii auxiliare
  4. Cititi cu atentie comunicatul de presa inainte de a-l trimite, pentru a va asigura ca nu contine erori gramaticale sau ortografice.
  5. Verificati ca toate datele oferite sa fie corecte.
  6. Comunicatul de presa trebuie sa fie obiectiv si nu fie partinitor. Nu folositi expresii directe precum „eu” sau „tu, noi” care se adreseaza personal cititorului.
  7. Nu exagerati la folosirea link-urilor. Ar fi recomandat un link la 200 de cuvinte.
  8. Este recomandata folosirea unor elemente media mai dinamice la anumite tipuri de comunicate.

👉 Comunica mai mult! Obtine mai multe link-uri! Vezi oferta AICI

Promovare SEO prin comunicate de presa

Comunicatele de presa SEO au umatoarele avantaje:

  • Cresterea numarului de link-uri externe catre site-ul promovat, deci imbunatatirea link building-ului si cresterea pozitiei in motorul de cautare;
  • Cresterea numarului de vizitatori pe site;
  • Un comunicat de presa bine structurat si informativ ajuta la cresterea brandului companiei;
  • Posibilitatea de a fi distribuit de catre utilizatori pe paginile lor de socializare sau de a fi preluat de alte site-uri. 

Pentru a usura lucrul cu aceste articole SEO, exista site-uri specializate care posteaza astfel de materiale. 

👉 Daca si tu ai nevoie sa postezi comunicate de presa si articole SEO, achizitioneaza un pachet. Vezi oferta AICI

Despre ce poate fi un comunicat de presa SEO?

  1. Teme generale

De exemplu: Firma a castigat un concurs sau un grant etc.

  1. Despre lansare

De exemplu: Lansarea unui produs nou sau serviciu. Lansarea unui site sau blog. Updatarea unui produs mai vechi ar putea interesa publicul.

  1. Despre evenimente

De exemplu: Targ de cariere, targ de universitati, concerte, festivaluri, strangere de fonduri. Comunicatele de presa despre evenimente ar trebui sa explice clar detaliile evenimentului.

Scopul este sa se asigure ca informatiile sunt postate pe cat mai multe canale media si publicul larg poate afla despre acesteal.

  1. Despre angajari

Companiile mari tind sa faca reclama pentru angajari noi.

Advertoriale SEO pentru promovare SEO in mediul extern

Adesea, o firma intelege clar ce misiune indeplineste, cum difera de concurentii sai. Dar aceste informatii trebuie transmise si consumatorului de masa. Si daca in cazul clientilor actuali aceasta functie de a promova firma este indeplinita de regula de catre managerii si reprezentantii companiei, atunci pentru potentialii si viitorii clienti, principalul element de promovare este in continuare media, impreuna cu mediul online. 

Advertorialele sunt texte scrise pentru reclama unui produs, serviciu sau brand pentru generare de trafic. Sunt articole platite cu scopul de aduce link-uri si vizibilitate pentru un brand. Reprezinta un instrument important de link building al unui site si sunt asemanatoare cu textele de tip comunicat de presa, dar au scopuri si structuri diferite.

In vreme ce advertorialul promoveaza si face reclama, comunicatul de presa comunica, informeaza. 

Chiar daca cele doua tipuri de materiale incep sa semene la nivel de continut tocmai pentru ca latura informativa le face mai citite, ele se deosebesc la nivel de forma si structura.

👉 Ai nevoie de servicii de redactare comunicate de presa si articole sau advertoriale? Contacteaza-ne pe detalii!

Comentariile sunt inchise.