Global Business Travel Association este o asociație globală care organizează anual cea mai mare convenție dedicată industriei travel & hospitality. De 53 de ani evenimentul reușește să aducă în același loc cei mai importanți stakeholderi din industrie, fie că vorbim de reprezentanți ai unor lanțuri hoteliere de prestigiu, linii aeriene, giganți tech și IT outsourcing sau asociații ce reglementează standardele după care se orientează întregul turism. Ediția din 2022, desfășurată în San Diego în perioada 14-17 august a fost mult așteptată, întreaga industrie dorindu-și o renaștere în urma anilor pandemici, dar și o nouă direcție în ceea ce privește trendurile cheie după care se vor dezvolta serviciile în anii următori.
Recuperare lentă
Raportul GBTA a venit însă cu concluzii care au răsturnat așteptările unei recuperări rapide a industriei după pierderile cauzate de pandemia mondială. Conform Business Travel Index Outlook – Annual Global Report and Forecast 2022, revenirea la cotele reper din 2019 se va produce abia prin 2026, nu 2024 cum se preconiza. Motivele sunt ușor de dedus, așa cum sublinia și Suzanne Neufang, CEO GBTA, “Pentru a înțelege obstacolele care încetinesc o recuperare mai accelerată pentru industria de business travel globală, tot ce trebuie să faci este să urmărești titlurile știrilor încă de la începutul anului 2022 .”
Inflația care persistă, prețurile mari la energie, provocări importante în lanțurile de aprovizionare, concedieri, încetiniri economice și lockdown în China, dar și impactul regional provocat de războiul din Ucraina, sunt principalele evenimente care au condus la o recuperare mai lentă a turismului. Totodată, aceasta va veni cu majorări de prețuri pentru consumatorul final ca o consecință a scumpirii resurselor pe care industria se bazează.
Transformare, sustenabilitate și DEI
Dincolo de predicțiile unei reveniri complete a turismului, au fost însă marcate și creșteri în ceea ce privește sumele înregistrate de industrie – în 2021 s-au cheltuit 697 miliarde de dolari, cu 5,5% față de anul 2020. Industria a recuperat aproximativ 36 de miliarde de dolari din cele 770 miliarde pierdute în 2020.
În cadrul dezbaterilor din pavilioanele convenției au răsunat și topic-uri cu impact pozitiv ce anunță transformări în viitorul apropiat. Se întrevăd măsuri importante în ceea ce privește sustenabilitatea și DEI (diversitate, echitate și incluziune) în industrie. Sub această umbrelă a colectivității globale a avut loc și rebranding-ul GBTA care și-a lansat cu această ocazie un nou logo și tagline – “Mai multe voci, un singur scop”. De altfel, a fost pentru prima dată când convenția a avut un întreg pavilion dedicat sustenabilității și discuțiilor green. La eveniment au participat 300 de speakeri și au avut loc 90 de sesiuni educative pe subiecte precum “Workforce Revolution”, “Managing Travel’s Carbon Footprint”, “Accounting for Inclusion: DEI and Cultural Fit”.
AROBS a fost acolo
Compania listată la Bursa de valori București, AROBS Transilvania Software, s-a numărat printre cei prezenți la eveniment, având o puternică divizie de travel tech dezvoltată în cadrul liniei de business axată pe servicii software. Aceasta colaborează cu companii europene dar și americane din industria travel, oferind servicii customizate de software development dar și cybersecurity. Mai multe informații se pot regăsi pe site-ul lor oficial, la pagina Travel Technology.
Photo source: gbta.org