Acasa Comunicate de presa Afaceri Încă nu am încheiat un contract în piața liberalizată a energiei. Ce trebuie să fac?

Încă nu am încheiat un contract în piața liberalizată a energiei. Ce trebuie să fac?

În România există numeroși furnizori de energie electrică în 2021 pe care consumatorii casnici sau non-casnici îi pot contacta pentru a le cere o ofertă personalizată datorită liberalizării sectorului energiei electrice. Acest nou context pune în lumină câteva drepturi pe care orice consumator le are, și anume: să negocieze prețul energiei electrice și condițiile de plată, să încheie contracte de furnizare a energiei electrice cu oricare dintre furnizorii care au o licență acordată de către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), să se asocieze cu alți consumatori pentru a încheia un contract comun și chiar să continue contractual cu furnizorul curent, situație în care nu va beneficia de drepturile oferite de calitatea de consumator eligibil.

Orice persoană trebuie să știe că trecerea de la un furnizor la altul se face în mod gratuit. Astfel, primul lucru pe care un consumator trebuie să îl facă este acela de a completa informațiile cerute în comparatorul de prețuri din platforma ANRE-ului. Apoi, va putea discuta cu furnizorul și a negocia prețul și alte beneficii de care are nevoie. Orice furnizor are o serie de obligații importante față de orice consumator, și anume: intermedierea relației dintre consumator și operatorul de rețea pentru a-i asigura accesul la rețeaua electrică și măsurarea energiei electrice furnizate consumatorului, contractarea unei cantități de energie electrică cu putere maximă și furnizarea acesteia la prețul sau la tariful stabilit prin contract, facturarea și etichetarea energiei electrice, informarea consumatorilor cu privire la eventualele modificări legislative și oferirea unui răspuns prompt la solicitările consumatorilor. Prin urmare, o schimbare a unui furnizor de energie electrică este un proces ușor bazat pe drepturile enumerate mai sus.

După ce a aflat toate informațiile, consumatorul trebuie să acorde o importanță la fel de mare altor aspecte ale colaborării sale cu un furnizor precum un preț stabil la energie sau transmiterea ușoară a indexului lunar pentru a plăti doar pentru energia consumată, nu pentru cea estimată. Un preț stabil îi oferă consumatorului certitudinea că acesta nu va suferi modificări fiind necorelat cu evoluția pieței, care poate fi doar în linie ascendentă.  În ceea ce privește indexul, acesta trebuie să poată fi transmis ușor, prin e-mail sau prin telefon ori aplicație mobilă. Libertatea de a alege furnizorul de energie electrica și condițiile de colaborare a apărut anul acesta pentru prima dată în România și este esențial ca toți consumatorii eligibili să profite de acest aspect.

În final, pentru a încheia un contract, cele mai multe companii cer să completați cererea lor personalizată de încheiere a contractului de furnizare, să trimiteți o copie a cărții de identitate sau a unor documente suplimentare dacă nu aveți cetățenie română, avizul tehnic de racordare sau convenția de exploatare în situațiile în care este necesară. Unii furnizori cer  actul de proprietate sau o copie a unei facturi de telefonie prin care să dovediți faptul că locuiți la adresa respectivă. Documentele pot fi trimise prin e-mail sau poștă și tot astfel le veți primi semnate de către furnizor. Din acel moment, puteți considera contractual încheiat.

Incarca mai multe articole similare.
Arata mai multe articole de Nomade Communication
Arata mai multe articole din categoria Afaceri
Comentariile sunt inchise.

Citeste si...

Trimite indexul lunar și plătește doar câtă energie consumi

Din categoria utilităților pe care le avem de achitat lunar, energia electrică este de dep…