Acasa Comunicate de presa Afaceri În 2019 cel mai profitabil distribuitor de stivuitoare din România a fost Util SPC

În 2019 cel mai profitabil distribuitor de stivuitoare din România a fost Util SPC

Compania giurgiuveană Util SPC a înregistrat în 2009 un profit record de 4,76 milioane RON, devenind astfel cel mai profitabil distribuitor de pe piața de utilaje și echipamente de intralogistică.

Sediul central al Util SPCPiața utilajelor și echipamentelor de intralogistică din România – motostivuitoare, transpalete, anvelope și baterii – este una extrem de competitivă, ea depășind în 2019 valoarea de 700 de milioane RON. Principalii jucători, care ocupă împreună peste 50% din piață, sunt trei companii multinaționale: Jungheinrich România, Toyota Material Handling și Still Material Handling, urmați de patru distribuitori români care au, fiecare dintre ei, afaceri anuale de peste 50 milioane RON și care ocupă împreună încă 30% din piață. Printre aceștia se află și Util SPC. Restul pieței este împărțită între companii mai mici.

Totuși, față de ultimii ani creșterea pieței de stivuitoare în 2019, comparativ cu creșterile din anii precedenți, a fost una moderată, de numai 6%. Acest lucru a făcut ca multe companii din domeniu să înregistreze scăderi ale cifrei de afaceri sau chiar pierderi. Chiar și liderul pieței, compania germană Jungheinrich România, a declarat o cifră de afaceri în scădere cu 2,85% față de 2018, semn că lucrurile nu au fost chiar roz pe segmentul intralogisticii – o piață „răsfățată” de ani buni cu creșteri anuale de minim 15%, sub impulsul dat de creșterea accelerată a consumului populației.

Util SPC, companie cu capital 100% românesc, distribuitor oficial în România al brandurilor de stivuitoare Crown și Hyundai, deși a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri moderată, de numai 1,02% față de 2018 (de la 49,8 milioane RON la 51,03 milioane) a avut cel mai mare profit operațional dintre toate firmele „care contează” pe piața de profil. Profitul net de 4,76 milioane RON a fost mai mare decât al Toyota MH, care e numărul doi pe piață și în 2019 a avut un an foarte bun, cu afaceri de peste 122 milioane RON.

Cheia succesului companiei giurgiuvene a fost investiția masivă în instrumente digitale. Digitalizarea vânzărilor, a marketingului și a activităților de service și de suport tehnic a început în urmă cu câțiva ani și în 2019 a venit momentul să dea roade. S-au realizat economii de timp numeroase și s-au eficientizat enorm o mulțime de proceduri care altădată consumau timp și bani. Investiția în digitalizare a continuat și în 2020, prin deschiderea magazinului online Util123.ro specializat pe comercializarea online de transpalete manuale și alte echipamente de intralogistică.

Pentru 2020 piața de stivuitoare va scădea cel mai probabil cu cca. 10%, fiind afectată direct de pandemia de Covid-19 care a generat scăderea consumului intern și implicit mai puțină activitate în retail, dar și în producție. Pandemia a blocat pentru moment investiția în noi spații de depozitare dar este de așteptat ca lucrurile să revină la normal anul viitor și piața să-și reia creșterile normale.

Incarca mai multe articole similare.
Arata mai multe articole de andamira
Arata mai multe articole din categoria Afaceri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *