Există multe opțiuni și parametri de direcționare pe Facebook, dar îi folosiți cu înțelepciune? Această postare descrie câteva dintre opțiunile disponibile pentru comercianții cu amănuntul și de ce ar trebui să profite de ele.
Cu strategia Facebook potrivită, companiile își pot restrânge audiența și pot crește probabilitatea ca anunțurile lor să fie afișate cuiva care este mai interesat de produsul sau serviciul pe care îl vând.
Direcționarea este vitală pentru toate afacerile de toate dimensiunile și formele – în special pentru comercianții cu amănuntul. Servirea de reclame irelevante utilizatorilor Facebook nu numai că reduce numărul de clicuri pe site, ci încetinește și frecvența difuzării anunțurilor și poate fi costisitoare atunci când se utilizează un model CPM. Retailerii mai mici beneficiază de direcționare direcționată pentru a economisi bani. Prin urmare, comercianții cu amănuntul locali ar trebui să ia în considerare reducerea razei de vizare.

Ghid Promovare Facebook Ads
Învățați anunțurile dinamice de produs Facebook cu cele 9 strategii dovedite
De asemenea, observați fereastra de conversie pe care o vedeți de obicei: cumpără clienții dvs. atunci când fac primul clic pe site sau doar așteaptă? Următoarele opțiuni de direcționare descriu metodele posibile pe care le puteți utiliza pentru a găsi publicul potrivit pentru afacerea dvs.
- Remarketing pe Facebook
Dacă utilizați pixeli pentru a urmări utilizatorii de pe site-ul dvs. web și apoi le afișați acestor utilizatori reclame pe Facebook, acesta este remarketing.
Pro : Aceste reclame sunt de obicei create pentru a încuraja utilizatorii să revină pe site-ul web și să cumpere un alt produs sau doar să revină pe site-ul web și să cumpere primul lor produs. Avantajele includ posibilitatea de a crea liste de remarketing specifice, cum ar fi: Produse din coșul de cumpărături, oameni care au coborât la casă, oameni care au vizionat anumite pagini etc.
Contra: agenții de publicitate trebuie să rămână vigilenți pentru a se asigura că anunțurile lor sunt repetitive și nu doar iritante. Listele de remarketing trebuie modificate pentru a vă asigura că sunt direcționate numai către persoanele interesate. De asemenea, este important să nu oferiți nimic care ar fi jenant sau ciudat atunci când oamenii partajează același computer.
Ce dealeri pot beneficia de aceasta? De obicei, acest lucru este cel mai bine răspuns pe site-urile de comerț electronic. Aveți grijă însă să nu publicați nimic care ar trebui să rămână ascuns de ceilalți. Înțelegem, de exemplu, ținuta de nuntă, bijuterii sau inele de logodnă.
- Direcționarea în funcție de public
Aici Facebook găsește un public care are interese similare cu cei care s-au arătat deja interesați de produsele dvs.
Pro: Acest lucru ajută companiile să-și dezvolte gradul de cunoaștere a mărcii, ajungând la persoane pe care nu le-ar fi găsit neapărat altfel.
Contra: nu există nicio garanție că persoanele care arată similar (pe baza datelor demografice, a intereselor și a comportamentului web) vor avea același interes pentru produsele dvs.
Ce dealeri pot beneficia de aceasta? Magazinele online mici, cu o notorietate relativ mică a mărcii, se află pe listă pentru acest tip de direcționare, deoarece le ajută să-și extindă acoperirea.

GHID PROMOVARE PRIN FACEBOOK ADS
- Direcționarea bazată pe interese
Mii de interese pot fi folosite ca parametri de direcționare pe Facebook. Aceasta se bazează pe înțelegerea Facebook a ceea ce îi interesează pe utilizatori.
Pro: Acesta este un mod minunat de a ajunge la oameni care știți că ar putea fi interesați de lucruri similare cu cele pe care le vindeți. Aceasta crește șansele ca aceștia să vă viziteze site-ul sau magazinul și să cumpere ceva. De exemplu, puteți ajunge la oameni interesați de motociclete – o opțiune bună dacă vindeți accesorii și îmbrăcăminte pentru motociclete.
Contra: Utilizarea parametrilor de direcționare a intereselor largi poate duce la afișarea anunțurilor dvs. pentru publicuri irelevante. Dacă accentuați pe interese foarte specifice, rata de clic și rata de conversie se pot îmbunătăți, dar acoperirea poate fi redusă considerabil.
Avantaje: ajută companiile să dezvolte mai mult decât o singură strategie de a viza „clienții potriviți la momentul potrivit” prin contactarea persoanelor potrivite înainte ca aceștia să caute în mod specific produsele pe care le vindeți. De exemplu, sub opțiunea „Comportament de cumpărare”, veți găsi „Produse pentru animale de companie” – opțiunea de direcționare ideală dacă vindeți accesorii pentru animale de companie, deoarece știți deja că acești clienți cumpără produse similare cu ale dvs.
Contra: o astfel de direcționare nu exclude persoanele care și-au pierdut recent interesul pentru acest domeniu, deoarece datele se acumulează în timp. Dacă ne uităm la exemplul de accesorii pentru animale de companie de mai sus, ar putea fi un anunț negativ atunci când este afișat utilizatorilor cu animale de companie care au trecut recent. Acest lucru poate duce la reclame negative și să apară mai rar.
Ce dealeri pot beneficia de aceasta? Retailerii cu segmente de public specifice vor beneficia mai mult de această opțiune de audiență, de ex. B. în magazine de îmbrăcăminte, magazine de cosmetică și cosmetică, librării etc.

- Segmente de public personalizate
Acesta este un public țintă creat de clienții dvs. existenți pe baza informațiilor pe care le încărcați pe Facebook. Similar cu remarketingul, acest lucru vă poate ajuta să vizați persoanele care nu au ajuns la casă sau pur și simplu îi pot atrage pe cei care au făcut deja o achiziție să revină pe site-ul dvs.
Avantaje: această direcționare foarte specifică ajunge la persoanele care și-au manifestat deja interesul pentru afacerea dvs. și reduce șansele de a irosi bani difuzând anunțuri către un public mai larg.
Contra: această opțiune nu este excelentă pentru extinderea acoperirii dvs. și poate fi dificil să ajungeți la toată lumea din public. Dacă lista dvs. are mai puțin de 1000 de clienți, poate fi necesar să vă măriți limita CPM și să adăugați utilizatori pe listă pe măsură ce baza de clienți crește. Alternativ, puteți utiliza lista pentru a crea un grup țintă identic.
GHID PROMOVARE PRIN FACEBOOK ADS
Ce dealeri pot beneficia de aceasta? Retailerii cu o bază de clienți care sunt susceptibili să comande de mai multe ori vor putea vedea mai bine avantajele, întrucât, în esență, își invită clienții înapoi pe pagina lor.
- Utilizatorii aplicației mobile
Dacă afacerea dvs. are o aplicație mobilă, puteți utiliza segmente de public personalizate pentru a viza persoanele care v-au folosit deja aplicația.
Pro : Când contactați oamenii care vă folosesc aplicația, știți că aceștia și-au manifestat deja interesul față de marca dvs. și că fac acest lucru folosind un dispozitiv mobil. Acesta este un semn bun dacă doriți să faceți campanie numai pentru telefoane care să permită utilizatorilor să revină la aplicație (o altă formă de remarketing cu un unghi diferit).
Contra: Această opțiune înseamnă, de asemenea, că aveți doar o gamă limitată. Nu este un semn bun dacă nu ați descărcat multe aplicații în acest moment.
Ce dealeri pot beneficia de aceasta? Magazinele mai mari, cu conștientizare ridicată a mărcii, tind să aibă mai mult succes, deoarece sunt mai susceptibile de a avea o aplicație disponibilă pentru descărcare și de a avea un număr mai mare de utilizatori ai aplicației.

- Conexiuni
Poate ați auzit că se numește „prietenii lui …”. În acest fel, puteți edita listele grupurilor dvs. țintă, le puteți verifica prietenii și le puteți adresa în mod specific. De exemplu, vă puteți adresa prietenilor persoanelor care merg la evenimentul dvs.
Pro: Dacă utilizați această metodă, puteți ajunge la clienți noi. La rândul său, acest lucru contribuie la conștientizarea mărcii, în special în magazinele noi.
Contra: Deși există adesea interese similare în cercurile de prietenie, nu există nicio garanție că un utilizator va cumpăra în magazinul tău doar pentru că prietenul lor a făcut-o – ar putea avea interese foarte diferite.
Ce dealeri pot beneficia de aceasta? Comercianții cu amănuntul mai scăzut beneficiază de avantajul pe măsură ce ajung la noi segmente de public fără să devină prea largi și să coste prea mulți agenți de publicitate.
Opțiunile de aliniere par copleșitoare în ceea ce privește alegerea, nivelul de detaliu și, uneori, chiar și configurația din spatele acestuia. Cu toate acestea, atunci când sunt utilizate corect, rezultatele sunt fenomenale. Deoarece Facebook îmbunătățește probabil doar aceste opțiuni de direcționare, merită să vă obișnuiți cu ceea ce este disponibil și cu ce funcționează cel mai bine pentru magazinul dvs.
Segmente de public personalizate pentru reclame Facebook eficiente
Practic, publicitatea pe Facebook funcționează într-un mod relativ simplu . Dacă nu doriți să aruncați banii pe fereastră, trebuie să vă cunoașteți foarte bine grupul țintă și, de asemenea, să- i salvați în managerul de anunțuri Facebook . Desigur, ar trebui să faceți acest lucru înainte de a vă posta anunțurile pe Facebook.
Cu cât este mai specific grupul țintă definit , cu atât vor fi mai bune rezultatele anunțurilor de pe Facebook . Veți ajunge la mai puțini utilizatori, dar aceștia sunt extrem de relevanți .
Să explicăm pe scurt acest lucru folosind un exemplu . Plasați o reclamă pe Facebook pentru unul dintre produsele dvs. și alegeți un grup țintă pentru femei cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani .
Cu aceste setări, se așteaptă ca mii de femei să vă vadă anunțul – dar să fim sinceri, câte dintre ele sunt cu adevărat interesate de produsul pe care îl promovați? Cu siguranță doar o fracțiune .
Este mai bine să împărțiți publicul țintă în grupuri mai mici pe care să le puteți salva apoi ca segmente de public personalizate . De asemenea, puteți aborda diferitele segmente ale grupului țintă în acest mod .
Cu managerul de anunțuri Facebook, grupurile țintă pot fi create folosind cinci criterii diferite :
Fișier client (clienți existenți)
Traficul site-ului web (utilizatorii care au fost pe site-ul dvs.)
Activitatea aplicației (persoanele care v-au folosit aplicația)
Activitate offline (utilizatori care au fost la magazinul dvs.)
Interacțiune (persoane care au interacționat cu conținutul dvs. pe Facebook)
u aceste opțiuni de setare, puteți, de exemplu, să vă adresați în mod specific acelor utilizatori care au plasat produse în coșul de cumpărături din magazinul dvs. online , dar au abandonat achiziția din orice motiv .
Vă rugăm să nu uitați să excludă pe cei din campania de Facebook , care au finalizat cu succes ordonarea procesului .
Optimizarea anunțurilor pe Facebook: cu teste sa facem
Crearea de segmente de public personalizate este un pas important în optimizarea anunțurilor dvs. de pe Facebook . Dar puteți subdiviza publicurile personalizate pe care le-ați creat astfel încât publicitatea dvs. pe Facebook să devină și mai eficientă și să ducă la o performanță mai bună a campaniei . Acest lucru funcționează excelent cu așa-numitele teste split .
Și aici vrem să începem cu un exemplu ilustrativ . Imaginați-vă compania dvs. vinde condimente organice orientale . Acum puteți crea un anunț Facebook care să atragă din nou toți vizitatorii site-ului dvs. Acest lucru are decisiv avantajul că utilizatorii cunosc deja tu și brand – ul și că există un anumit interes în produsele .
Acum, însă, este cazul că perspectivele sunt destul de drăguțe, dar nu generează nicio vânzare . Așadar, aveți nevoie de clienți cu o putere de cumpărare ridicată . Sper că veți fi de acord atunci când spun că nu orice perspectivă devine client.
Cu toate probabilitățile, cu toate acestea, există anumite grupuri țintă care sunt mai predispuse să devină clienți decât altele. Acolo intră testele divizate și își fac marele spectacol.
Să presupunem că ați creat un public personalizat care include toți vizitatorii site-ului dvs. cu vârsta cuprinsă între 20 și 60 de ani . Cu un test divizat, acum puteți afișa anunțul creat în următoarele grupuri țintă, de exemplu:
20-30 de ani
30-40 de ani
40-50 de ani
50-60 de ani
Asigurați-vă că fiecare grup țintă vede același anunț Facebook . Atunci când proiectați anunțul, ar trebui să vă amintiți întotdeauna că cât mai mulți oameni se simt adresați.
La sfârșitul campaniei puteți afla cu ușurință în ce grupe de vârstă cei mai mulți potențiali devin de fapt clienți . Apoi, concentrați-vă asupra grupului care a generat cele mai multe vânzări pentru dvs. și pentru alte reclame Facebook . În acest fel, puteți crește rentabilitatea investiției și reduce CPA în viitor .
Desigur, puteți rula și testul divizat cu alte variabile precum locul de reședință, sexul etc. Cu toate acestea, asigurați-vă că schimbați doar o singură variabilă , altfel rezultatele ar putea fi falsificate .
Publicitate Facebook eficientă cu localizare
Așa cum am menționat deja la începutul articolului, nu are prea mult sens să distribuiți publicitatea utilizând principiul de udare . Irosirea este pur și simplu prea mare , iar la sfârșitul zilei ați pierdut o mulțime de bani .
Doriți un exemplu? Aveți un restaurant mic, în stil casnic, în inima frumosului oraș Augsburg . După părerea dvs., ar avea sens să faceți publicitate la barul din Köln, Berlin sau Hamburg? Mai bine nu.
Din acest motiv, dacă dețineți un magazin offline local , un restaurant sau ceva similar, trebuie să vă asigurați întotdeauna că utilizați restricția de locație în managerul de anunțuri Facebook. Aici puteți seta raza (kilometri) în care ar trebui afișate afișajele. Experiența a arătat că o rază de 15-25 de kilometri funcționează cel mai bine. Dar ar trebui să testați și aici !
Dețineți o afacere care se concentrează pe turiști , de exemplu ? Apoi, asigurați-vă că nu selectați „Oamenii care locuiesc în acest loc”, ci „ Oamenii care au fost recent în acest loc ”. Cu această setare, se adresează tuturor persoanelor a căror ultimă locație se află în zona selectată .
Utilizați Insights pentru public pentru a vă optimiza anunțurile pe Facebook
Dacă vă înțelegeți grupul țintă și doriți să îl adresați corect , atunci, bineînțeles, trebuie să îl cunoașteți și pe ei. Ar trebui să știți cine aparține grupului dvs. țintă, ce interese îl are grupul dvs. țintă și, în mod ideal, și cum ar trebui să afișați anunțurile dvs. Facebook, astfel încât să obțineți cel mai mare răspuns posibil .
Ar trebui să puteți răspunde la toate aceste întrebări înainte de a vă configura chiar și campania pe Facebook . Dacă nu știți cine este publicul dvs. țintă sau ce părere are publicul dvs. , va fi foarte dificil să – i convingeți să facă clic pe anunțul dvs.
Un noroc că au fost Audience Insights de pe Facebook . Pentru că acolo veți găsi majoritatea răspunsurilor la întrebările dvs. Aici aveți acces la informații valoroase, cum ar fi date demografice, cum ar fi sexul, locul de muncă, locul de reședință, certificatul de părăsire a școlii și statutul relației, dar și la comportamentul online și domeniile de interes .
Acum este greu de imaginat viața fără smartphone . Situația este similară atunci când vine vorba de comportamentul de navigare sau când se utilizează diverse canale de socializare . Din acest motiv, ar trebui să vă amintiți întotdeauna pentru a optimiza conținutul pentru dispozitive mobile .
Aceasta înseamnă că, atunci când creați reclame Facebook , trebuie să aveți întotdeauna în vedere să utilizați modele diferite – pentru mobil și desktop. Vă rugăm să nu utilizați niciodată același afișaj pentru ambele dispozitive.
Există două motive întemeiate pentru aceasta. Există destui utilizatori care folosesc Facebook exclusiv pe smartphone-ul lor. Există, de asemenea, utilizatori care își răsfoiesc fluxul de știri Facebook doar pe computerul desktop.
Prin urmare, ar trebui să vă gândiți cu atenție la dispozitivele pe care ar trebui redat anunțul dvs. Acest lucru poate fi controlat cu ușurință prin intermediul managerului de anunțuri .
Un alt motiv pentru care același anunț Facebook nu trebuie afișat niciodată pe desktop și mobil în același timp este imaginea anunțului Facebook. Motivul este foarte simplu.
Publicitatea pe Facebook care arată minunat pe un computer desktop este poate mult prea mică pentru dispozitivele mobile, astfel încât să nu poată fi văzut nimic. Se poate întâmpla, de asemenea, să se piardă informații importante din anunț, deoarece Facebook scurtează sau chiar întrerupe textul anunțului .
Ghidul Facebook Ads vă poate ajuta aici . Acolo puteți vedea cum arată efectiv afișajele respective pe diferitele dispozitive .
Ar trebui să utilizați întotdeauna această previzualizare pentru a cântări dacă anunțurile dvs. de pe Facebook arată cel mai bine sau dacă vă aruncați banii pe fereastră.
Concluzie privind optimizarea Facebook Ads
Crearea de reclame este practic destul de ușoară. Devine puțin mai dificil atunci când trebuie să luați în considerare setările necesare pentru a plasa publicitate de succes și eficientă pe Facebook .
Dacă anterior ați fost de părere că Facebook Ads a fost o prostie totală, costă doar bani și nu generează vânzări, atunci este posibil să nu vă fi configurat corect campania .
Poate că a existat unul sau alt sfat util pentru dvs., cu care acum puteți încerca din nou. În cele din urmă, aș dori să enumer toate sfaturile pe care le-am arătat din nou, astfel încât să puteți avea mai mult succes cu următoarea dvs. campanie de pe Facebook !
Creați segmente de public personalizate
Folosiți teste divizate
Restrângeți în Facebook Ads locația
Faceți-vă o idee despre grupul dvs. țintă cu Insights pentru public
Proiectați diferite anunțuri pentru mobil și desktop
Aveți în continuare întrebări despre Facebook Marketing sau aveți nevoie de ajutor pentru implementare? Atunci contactați-ne !