Curtea de Arbitraj Ilfov din București (CAIB) este profund preocupată de situația actuală provocată de pandemia de COVID – 19 și de impactul pe care actualul context îl are asupra modalității de soluționare a diferendelor prin arbitraj.
Facem mențiunea că arbitrajul reprezintă o modalitate de soluționare a diferendelor cu un grad ridicat de flexibilitate, ceea ce constituie un avantaj în fața soluționării litigiilor prin intermediului instanțelor clasice. Marea majoritate a cauzelor ce fac obiectul unui litigiu în fața instanțelor de drept comun, pot fi soluționate prin intermediul arbitrajului cu o hotărâre ce constituie titlu executoriu.
Actuala situație impune măsuri adaptate la noul context digital, arbitrajul putându-se derula într-un mediu virtual. Astfel, siguranța personalului CAIB precum și luarea măsurilor necesare pentru continuitatea activității, în special ținând cont de posibilitatea creșterii numărului solicitărilor de arbitraj, urmare suspendării activității instanțelor de judecată, reprezintă o prioritate pentru noi în aceste momente.
Sub acest aspect, vă informăm cu privire la următoarele aspecte:
- Stadiul curent al activității
Birourile, departamentele și sediul Curții sunt operaționale.
Personalul Curții este în condiții bune de sănătate și își desfășoară activitatea de la distanță, prin mijloace adecvate de comunicare și operare.
- Reguli general aplicabile de funcționare
- Recomandăm ca toate comunicările cu CAIB să fie realizate prin corespondență electronică (email) la următoarea adresă: presedinte@caib-biac.ro.
- Noile cereri de arbitraj, inclusiv cele cu caracter urgent se vor depune numai în format electronic cu confirmare de primire electronică emisă de Secretariatul CAIB. Adresa la care cererile vor fi înainte este cea indicată la punctul 1 de mai sus.
- În situația în care se impune transmiterea unor documente în cauzele aflate deja pe rolul Curții, acestea vor fi transmise în format electronic, cu confirmare de primire electronică din partea Secretariatului, la adresa de email prevăzută la punctul 1.
- În situația în care transmiterea oricăror documente menționate la punctele 1 – 3 de mai sus este necesar a se face în format letric, original, pentru comunicarea acestora vor fi utilizate servicii de curierat ce nu presupun contact direct persoană cu persoană. Secretariatul va confirma primirea documentelor prin poșta electronică (email).
- Audierile programate pot fi amânate sau programate virtual utilizând o metodă de comunicare online agreată de părți și de Curte de comun acord.
- Orice altă întâlnire va avea loc virtual, prin mijloace agreate de comun acord de părțile implicate.
Citeste intregul comunicat de presa: https://cezariulian.ro/comunicat-de-presa-curtea-de-arbitraj-ilfov-din-bucuresti-caib/