Acasa Comunicate de presa Afaceri Responsabilitatea socială a companiilor sau filantropie?

Responsabilitatea socială a companiilor sau filantropie?

Implicarea socială sau în comunitate a companiilor dar și filantropia corporatistă sunt sintagme din ce în ce mai folosite în prezent.

Această funcție dezvoltată intrinsec oferă firmelor posibilitatea de a forma relații pozitive cu comunitățile de apartenență sau cu societatea globală, în palierele diferite ale acesteia.

Secolul al XIX-lea a pus în prim plan ideea morală că cei care au mai mulți – bani sau putere – îi vor ajuta pe cei ce au mai puțin; proprietarii corporațiilor au investit resurse importante în comunități și societate construind școli, muzee, universități, teatre, dezvoltând infrastructura.

Neoliberalismul ce a marcat economia mondială în ultimii ani ai secolului al XX-lea a condus la creșterea resurselor aflate la dispoziția companiilor, a spațiului pentru implicare dar și a așteptărilor ce vin din partea societății.

Implicarea în comunitate a companiilor include practici filantropice tradiționale ce sunt în concordanță cu obiective economice și sociale. Rezultatele implicării sunt măsurate în permanență pentru a ține un bun echilibru între obiectivele de viitor ale firmei și nevoi de moment sau permanente ale comunității.

Sursa: https://cezariulian.ro/responsabilitate-sociala-a-companiilor/

Incarca mai multe articole similare.
Arata mai multe articole de Claudia Silvestru
Arata mai multe articole din categoria Afaceri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citeste si...

GoTech 2024: Inovație, inspirație și lecții pentru viitor

Ediția din 2024 a evenimentului GoTech a reunit profesioniști, antreprenori și pasionați d…