Sudarea șinelor de cale ferată se poate realiza printr-o varietate de metode care prezintă propriile lor avantaje și dezavantaje. Însă, dintre toate modalitățile, sudarea cap la cap este cea mai utilizată, deoarece sudura finită este mult mai netedă, mai precisă și mai durabilă, nefolosindu-se adaos de alte metale.
Ce trebuie să știi despre echipamentele de sudare șine?
Sudura cap la cap este o tehnică specială de sudare în care piesele prelucrate sunt sudate prin rezistență de înaltă tensiune, îmbinându-se capetele lor. În cadrul acestei tehnici realizate cu ajutorul unui rail welding equipment, piesele sunt poziționate de la capăt la capăt și sunt îmbinate cu ajutorul unei densități mari de curent.
Procesul de sudare cap la cap se realizează urmându-se o serie de pași care joacă un rol important. În primul rând, se va face un contact minor între componente, după care se aplică un curent de înaltă tensiune pentru a topi zonele specifice ale acestora. După răcire, piesele sunt topite și îmbinate definitiv. În cele mai multe cazuri, această sudură se poate efectua manual, folosindu-se echipamente de sudură automate și semiautomate.
Sudura cap la cap poate fi folosită pentru îmbinarea oricărui tip de piesă, indiferent de forma sau dimensiunea sa. Pe scară largă, această tehnică este utilizată în industria feroviară. Este folosită pentru a realiza șine sudate continue. Ca rezultat, liniile de cale ferată sunt mult mai netede și neîntrerupte, deoarece această tehnică de sudare nu permite niciun decalaj între ele. Totodată, această tehnică de sudare elimină necesitatea întreținerii frecvente a liniilor feroviare. Sudura cap la cap nu este utilizată doar pentru sudura șinelor de cale ferată, ci și pentru sudarea tablelor metalice, a bărilor, a tijelor și a fitingurilor. De asemenea, este folosită și pentru sudarea uneltelor agricole și a aparatelor de uz casnic precum frigidere sau coșuri de fum.
Ce avantaje prezintă acest tip de sudură?
În comparație cu alte tehnici, sudura cap la cap este mult mai rapidă, iar cu ajutorul unui rail welding container, întreaga procedură devine mult mai confortabilă și mai precisă. În cazul sudurii cap la cap, pregătirea suprafeței de sudură nu mai este neapărat necesară. Pe lângă șinele de cale ferată, se mai pot suda multe alte metale cu temperaturi de topire diferite, inclusiv oțel inoxidabil, aliaje de nichel, aliaje de aluminiu, aliaje de fier și chiar titan. De asemenea, se pot suda mai multe zone sau doar o mică secțiune. Este un proces relativ ieftin, care necesită mai puțină putere, efort și mai puține echipamente de sudură. Pot fi îmbinate componente de diferite forme și dimensiuni.
Deoarece procesul de sudură cap la cap reduce numărul de contaminanți, nu lasă resturi de metal topit în zona îmbinărilor și nu folosește adaos de alte metale, asigură o calitate îmbunătățită a lucrărilor de sudare.