Conform Reuters, casa de moda pariziana Louis Vuitton, LVMH, a declarat saptamana trecuta ca a incheiat un parteneriat cu Asociatia Nationala de Baschet (NBA), cea mai importanta liga profesionala de basket masculin.
Cu ocazia acestui parteneriat, brandul de articole de lux isi intensifica eforturile pentru a-si crea publicitate in Statele Unite.
Vuitton, cel mai cunoscut brand pentru genti de dama pretioase, din piele, dar si pentru articole vestimentare de lux, atat de adorate de vedetele de pe covorul rosu, a declarat intr-un comunicat ca se va alatura unui proiect special: gazduirea trofeului NBA.
Un astfel de parteneriat a mai avut loc de multe ori pentru alte sporturi precum tenisul si fotbalul, unde diverse branduri de lux s-au asociat cu cluburile pentru a produce game de imbracaminte inspirate din ligile in care activau diversi sportivi sau diverse cluburi.
Despre ce sume este vorba in noul contract Louis Vuitton?
Partile nu au dezvaluit detalii financiare inca, iar oficialii ambelor branduri nici nu doresc sa spuna cati ani va dura parteneriatul.
„NBA ca marca depaseste sportul, unii dintre jucatori sunt un brand pentru ei insisi”, a declarat Ralph Rivera, directorul general al NBA pentru Europa si Orientul Mijlociu, la o petrecere care a lansat parteneriatul.
Asadar, Louis Vuitton va avea parte de un beneficiu comercial inedit, prin colaborarea cu NBA, acest parteneriat fiind un pas important pentru consolidarea imaginii sale.
Statele Unite reprezinta una dintre cele mai mari piete pentru marci de inalta calitate dupa China, iar legatura marcheaza primul parteneriat al marcii pariziene cu o liga sportiva din America de Nord.
Acordul vine pe fondul impulsionarii Vuitton – cea mai mare eticheta de lux din vanzari si principalul motor al veniturilor din grupul sau parinte francez – pentru a atrage cumparatori din SUA, precum si noi tineri consumatori.
La fel ca vedetele de film, cantaretii sau modelele, vedetele sportive pot avea o influenta si in lumea modei, deoarece fanii doresc de multe ori sa imite aspectul idolilor si sa le urmeze fiecare pas. Astfel ca brandurile incearca tot mai mult sa cumpere noi clienti in acest fel.
„Jucatorii nostri sunt staruri pe retelele de socializare … si o parte din lucrurile care atrag atentia asupra lor sunt reprezentate de ceea ce poarta … Avem o intreaga cultura a adidasilor, spre exemplu, in cadrul acestui sport” declara Rivera.
Gama de imbracaminte cu editie limitata legata de NBA va fi conceputa de Virgil Abloh, care a devenit primul afro-american numit sef de creatie pentru departamentul de imbracaminte pentru barbati la Vuitton anul trecut.
Abloh, un fost cunoscut DJ in trecut, este extrem de vizibil pentru popularizarea hainelor de strada, cum ar fi hanoracele de tip „hoodie” din cercurile de lux.
Vuitton produce, de asemenea, cea mai mare parte a gentilor in Franta, iar anul trecut a deschis cea de-a treia fabrica din piele din SUA, in Texas. Presedintele SUA, Donald Trump, a participat la lansarea sa, alaturi de miliardarul Bernard Arnault, detinatorul LVMH.