Știați că 92% dintre vizitatorii pentru prima dată ai site-ului de comerț electronic nu sunt acolo pentru a face o achiziție? Rareori cineva face o achiziție de fiecare dată când este pe pagina dvs., chiar dacă a mai fost pe site-ul dvs. sau a cumpărat produsele dvs. în trecut.
Consumatorii online de astăzi sunt conștienți de opțiunile lor și verifică de obicei alte oferte înainte de a lua o decizie finală. Conversia nu are loc imediat – necesită câțiva pași înainte de a atinge obiectivul final de a câștiga clientul.
Pentru a-i face pe clienți să revină la marca dvs., trebuie să vă faceți să vă vedeți. Remarketingul este un lucru excelent în acest scop. Vă permite să poziționați anunțuri direcționate în fața unui public definit care a vizitat anterior site-ul dvs. web. Modul în care funcționează este că folosește cookie-uri de urmărire pentru a grupa publicul în funcție de acțiunile pe care le-au întreprins sau nu au făcut după ce au vizitat site-ul dvs. După aceasta, anunțurile sunt afișate anumitor persoane pe diferite platforme și canale cu care lucrați.
Importanța remarketingului pe Facebook
Scopul acestui mecanism este de a reaminti publicului țintă despre compania dvs. și de a oferi conținut adecvat publicului potrivit la momentul potrivit. Vă oferă șanse mai mari ca aceștia să revină pe site-ul dvs. și, în cele din urmă, să cumpere.
Această metodă este de fapt foarte eficientă – 71% dintre consumatorii de comerț electronic preferă reclame personalizate. Retargetingul poate duce, de asemenea, la o creștere incredibilă de 726% a vizitării site-ului pe o perioadă de patru săptămâni (Wishpond).
Afla mai multe pe www.star-marketing.ro
Când aruncați o privire mai atentă asupra remarketingului Facebook, există, de asemenea, o mulțime de statistici care demonstrează că utilizatorii sunt influențați de anunțurile de pe platformă.
Aproximativ 44% din deciziile de cumpărare ale utilizatorilor Facebook sunt influențate de anunțurile pe care le văd pe rețelele de socializare și 26% dintre utilizatorii Facebook care fac clic pe un anunț continuă să cumpere (Wishpond).
Facebook este foarte eficient cu remarketingul, deoarece colectează multe informații despre clienții dvs. țintă. Acesta analizează interesele lor, comportamentele online și datele demografice. Datorită nivelurilor de implicare ale unor reclame pe Facebook, publicul este, de asemenea, mai interactiv, ceea ce ajută drastic la retargeting.
Să nu uităm că este mai ieftin să difuzați reclame de remarketing pe această platformă în comparație cu rețeaua de publicitate Google.
Ghid pas cu pas
Pentru începătorii complet: primul lucru pe care va trebui să-l faceți pentru a începe campania de remarketing Facebook pentru compania dvs. de comerț electronic este să configurați o pagină de afaceri Facebook. De asemenea, va trebui să creați un cont publicitar utilizând contul dvs. de manager de afaceri. Acest lucru vă va permite să vă promovați produsele pe Instagram, Messenger, Rețeaua de public și, bineînțeles, pe Facebook.
Apoi, va trebui să creați un catalog de produse și să începeți să adăugați articolele pe care doriți să le promovați prin Facebook în catalogul menționat.
Pasul 1: Instalarea unui Facebook Pixel
Un „pixel” este o bucată de cod pe care o veți pune pe site-ul dvs. web, care vă conectează site-ul la pagina dvs. de afaceri Facebook. Acest lucru permite schimbul automat de date colectate de la clienții dvs. de pe ambele platforme. Este ceea ce vă permite, de fapt, să utilizați remarketingul Facebook în primul rând.
Mai întâi, accesați pagina Managerului de anunțuri din contul dvs. Facebook Business, apoi faceți clic pe fila Setări și, în cele din urmă, faceți clic pe „Pixeli”.
Faceți clic pe „Creați un pixel”, etichetați-l și urmați instrucțiunile privind condițiile de utilizare etc. După ce ați acceptat termenii, faceți clic pe „Configurați acum”. Aceasta vă va oferi opțiunea de a aloca Pixel unui anumit cont publicitar. Acum va trebui să instalați Pixel pe site-ul dvs. web.
Dacă utilizați o platformă terță parte de comerț electronic, faceți clic pe „Utilizați un manager de integrare sau de etichete” și urmați instrucțiunile aplicabile. După instalarea Facebook Pixel pe site-ul dvs. de comerț electronic, Facebook va începe să colecteze date despre vizitatorii dvs. atât pe baza profilurilor lor de Facebook, cât și a acțiunilor lor la fața locului (trebuie să fie conectați în prezent la conturile lor de Facebook).
Pasul 2: Public personalizat
Facebook vă oferă opțiunea de a crea segmente de public personalizate pe baza unei varietăți de puncte de date, preluate din diferite surse.
Primul pas va fi să faceți clic pe „Creați public” în contul dvs. de afaceri. Începeți prin a crea un segment pe baza listei dvs. actuale de clienți. După ce faceți clic pe „Creați un public personalizat”, faceți clic pe „Fișier client”. De acolo, veți copia și insera pur și simplu adresele de e-mail ale clienților în formularul următor. Facebook va controla automat această listă cu propria bază de date și va identifica clienții care au și conturi Facebook active.
De asemenea, puteți crea segmente de public personalizate pe baza acțiunilor consumatorilor asupra conținutului dvs. Facebook, a site-urilor pe care le-au vizitat, a timpului petrecut pe un anumit site, a căruțelor abandonate etc.
Dacă doriți să generați grad de cunoaștere a mărcii, va trebui să luați în considerare și crearea unor segmente de public similare – Membrii publicului Lookalike sunt cei care sunt similari, în anumite privințe, cu un public pe care l-ați definit deja. Uneori, publicul dvs. s-ar putea suprapune – acesta este momentul în care ar trebui fie să luați în considerare combinarea lor într-unul, fie să definiți fiecare segment puțin mai specific.
Pasul 3: prima dvs. campanie de remarketing Facebook
După ce ați definit cel puțin un segment de public personalizat, veți fi gata să creați prima dvs. campanie de remarketing pe Facebook. Reveniți la pagina principală de afaceri a Facebook. De acolo, faceți clic pe „Creați un anunț”, situat în partea din dreapta sus a ecranului. Facebook vă va ajuta să creați campania și să vă permite să o personalizați în funcție de publicul țintă, de bugetul dvs., de plasarea anunțului și de programarea anunțurilor.
Pasul 4: Configurarea cheltuielilor publicitare și a sumelor licitate
Acum, va trebui să licitați pentru vizibilitate atunci când faceți remarketing pe Facebook. Trei factori principali care determină dacă anunțul dvs. va fi prezentat publicului țintă sunt dimensiunea sumei licitate, nivelul de implicare și ratele de acțiune estimate.
Campaniile de remarketing pot fi realizate pentru o varietate de scopuri – creșterea gradului de conștientizare a mărcii și îmbunătățirea implicării în creșterea vânzărilor. În funcție de obiectivul dvs., veți putea alege între a fi taxat pe afișare, pe clic sau pe conversie.
Vă recomandăm să începeți cu opțiunea de limită a sumelor licitate „Cel mai mic cost”. Acest lucru vă va oferi o înțelegere a cât de mult va trebui să cheltuiți în general.
Cel mai bine este să vă ușurați – începeți simplu și concentrați-vă pe campanii specifice care implică acțiuni unice ale utilizatorilor de pe pagina dvs. Colectați date, observați rezultatele și, cu timpul, veți vedea ce funcționează cel mai eficient.