E-commerce-ul este tot mai prosper, dar cumpărăturile fizice rămân și ele pe poziții. E de notat că decizia clientului e bazată poate mai mult ca niciodată pe informarea prealabilă în online (ROBO – Research Online, Buy Offline). Ca producător sau distribuitor, poate ai observat aceeași tendință și la colaboratorii tăi. De aceea, e bine să îmbini preluarea comenzilor prin SFA de către agenții de vânzări pe teren cu o platformă B2B online, unde comenzile se sincronizează automat prin integrare ERP.
Pentru orice companie de vânzări, calitatea interacțiunii cu clientul influențează fidelizarea, extinderea portofoliului de clienți și, implicit, profitul. De aceea, e important să te asiguri că ești prezent acolo unde este și publicul tău țintă, indiferent că ai o companie de producție sau de distribuție. Vânzările directe implică un nivel de socializare ce nu poate fi înlocuit prin alte mijloace. Pe de altă parte, o platformă de e-commerce B2B e accesibilă și de la distanță, când întâlnirea dintre agentul de vânzări și client nu este posibilă.
Comerțul omnichannel reprezintă o abordare multilaterală a vânzărilor, unde clientul are parte de aceeași experiență de cumpărături atât în magazinul fizic cât și în cel online, indiferent de dispozitivul de pe care acesta din urmă este accesat. Atât vânzările online cât și cele offline își pot atinge potențialul maxim prin instrumente digitale dedicate. Mai jos, vom vedea pe scurt care sunt aceste instrumente și cum pot contribui la dezvoltarea unui business.
Fii peste tot unde sunt clienții tăi
Comerțul omnichannel reprezintă o abordare multilaterală a vânzărilor, unde clientul are parte de aceeași experiență de cumpărături atât în magazinul fizic cât și în cel online, indiferent de dispozitivul de pe care acesta din urmă este accesat. Din acest motiv, ei trebuie să fie mereu pregătiți pentru fiecare vizită făcută la locația clientului.
Agentul de vânzări va prezenta detaliat produsele firmei folosind catalogul din aplicația mobilă dedicată. Modul de prezentare influențează decizia de cumpărare, motiv pentru care se recomandă utilizarea unui soft de tip SFA. Mai mult, cu ajutorul acesteia comenzile sunt transmise automat în sistemul ERP al companiei și comanda poate fi pregătită rapid.
La fel de importantă este și prezența online. Iar aici nu ne rezumăm doar la comunicare, ci și la posibilitatea efectivă de a plasa comenzi. O platformă B2B oferă clientului confortul de care are nevoie pentru a-și reînnoi stocul de oriunde s-ar afla. Vede produsele, le sortează după categorii, alege ce i se potrivește și plasează comanda. Dacă folosești un serviciu de integrare ERP, depozitul companiei tale primește o notificare și comanda începe să fie pregătită.
Automatizarea datelor – un real ajutor pentru vânzări omnichannel
Mai multe canale de vânzare de gestionat, înseamnă și mai multe responsabilități. Acestea pot fi lăsate în grija automatizării, iar timpul economisit poate fi folosit pentru dezvoltarea afacerii. Pe lângă rapiditate, cu un soft de automatizare cum sunt cele oferite de Optimall eviți erorile și oferi servicii de calitate.
Echipa Optimall by AROBS are o experiență de peste 18 ani în integrarea soluțiilor de automatizare în companii din diverse industrii, precum distribuția de produse alimentare, farmaceutice și chiar materiale de construcții. Dacă și tu vrei o soluție personalizată pentru compania ta, completează formularul aici, iar un reprezentant te va contacta în mai puțin de 24 de ore.
AROBS este o companie de software development înființată în 1998 în Cluj-Napoca, fiind specializată în industrii aflate în continuă dezvoltare: automotive, IoT, travel, fintech și soluții business. Compania s-a lansat recent la bursă, eveniment precedat de obținerea celui mai mare plasament privat de pe piața AeRO.