Vedem in acest articol de ce este important si cum poate ajuta promovarea pentru un birou de traduceri. In primul rand, dorim sa va spunem ca promovarea este mama succesului pentru orice tip de business. La fel ca si in cazul altor domenii de activitate, piata de traduceri are o concurenta din ce in ce mai mare. Spre exemplu, in cazul serviciilor de traduceri din orasul Bucuresti sunt raportate in anul 2019 ca fiind 9000 de companii. Toate acestea sunt in domeniul traducerilor, serviciilor de interpretariere si de proofreading.
Trebuie inteleasa ideea ca atunci cand ai un business ( in acest caz o agentie de traduceri ) va fi necesari sa obtii clienti. Acestia iti mentin activitatea, iti permit sa rezisti pe piata ( in cazul nostru piata de traduceri ) si in cel mai bun caz sa te poti extinde.
Importanta promovarii pentru un birou de traduceri
Ca si birou de traduceri, promovarea este singura metoda care iti poate aduce clienti. Indiferent daca vorbim de sistemul de promovare de la individ la individ sau de metodele de marketing online,… Toate acestea sunt esentiale pentru a reusi sa obtii clienti. Si, credeti-ne ca este cel mai de baza element ce iti poate mentine activitatea in picioare.
Vom face mai departe un mic calcul si vom detalia mai mult un exemplu care sa va faca sa intelegi cat de importanta este promovarea pentru o agentie de traduceri.

Cat de importanta este promovarea intr-o agentie de traduceri?
Sa spunem ca sunt doua birouri de traduceri: una dintre ele realizeaza un pachet optim de promovare, iar cea de-a doua se promoveaza destul de putin. Prima companie de traduceri se promoveaza prin recomandari, printr-o campanie de marketing online si printr-o campanie de email marketing. Al doi-lea birou de traduceri va opta doar pentru promovarea prin recomandare.
In randurile de mai jos vom vedea care vor fi rezultatele si diferentele intre cele doua.
Exemplu concret pentru a vedea cat de importanta este promovarea pentru un birou de traduceri
Vom lua ca si reper traducerile din limba engleza. In cazul de mai sus, prima companie de traduceri, pentru partea de promovare online va incasa 30 lei. Pentru a obtine acest venit, va trebui sa se investeasca 10 lei in campania de marketing online. De asemeni, pentru fiecare recomandare, compania de traduceri va obtine inca un venit de 30 lei. De asemeni, pentru campaniile de email marketing, pentru fiecare 20 de lei investiti, se va otine un client, ce va aduce un venit de 30 lei. Ultimul dintre acestia va aduce comenzi cu recurenta. Media pentru clientii care sunt obtinuti din campaniile de marketing online, vor reveni o data la trei luni.
Cheltuielile pentru a obtine un client dintr-o campanie de email marketing sunt de 20 de lei. Haideti sa calculam acum profitul pe care o agentie de traduceri il poate obtine in total din toate canalele de promovare. Vom presupune ca traducerile solicitate vor fi doar pentru limba engleza. Astfel, cheltuielile cu traducatorii de limba engleza sunt de 10 Ron. Pe langa acestea mai sunt costurile, ce ii revin unui birou de traduceri ( chirie, utilitati, salarii ).
Nu vom avea cum sa realizam cu strectete aceste cheltuieli de administrare. Astfel, cheltuielile normale care revin unui birou de traduceri le vom reduce la zero. Aceasta situatie se va aplica atat pentru primul birou de traduceri, cat si pentru a doua agentie de traduceri.
Demonstratie: Diferenta de profit intre o agentie care se promoveaza mai activ si una care nu pune foarte mare pret pe promovare
Deci, in cazul primului birou de traduceri, in prima situatie avem cei 10 lei cheltuielile cu promovarea si ceilalti 10 ce reprezinta cheltuiala traducatorului. De asemeni, pentru partea de recomandare, singura cheltuiala care va putea fi, va fi doar cea cu traducatorul. Deci in aceasta situatie se vor scadea doar 10 lei. Astfel, mai ramane ultimul caz din care vedem ca agentia de traduceri nu ramane cu absolut nimic, dar… Am scris noi mai sus de faptul ca clientii din campaniile de email marketing vor reveni cel putin o data la 3 luni.
Mai departe, vom calcula profitul pentru cele 3 luni. De asemeni, vom presupune ca fiecare varianta de promovare va aduce un client lunar. Acest profit va fi reprezentativ pentru primul birou de traduceri. Deci, pentru primele 3 luni vom avea 10*3, reprezentand profitul adus din campaniile de promovare online. Pe langa acesta mai avem 20*3, profit obtinut din partea clientilor de recomandari. De asemeni, avem campania de email marketing. Aici avem un client care la prima transa nu va aduce nici un fel de profit. In schimb pentru a doua transa acesta va genera un profit de 20 de lei. Deci, pentru cele 3 luni de zile se vor obtine din partea tuturor clientilor un profit de 110 lei.
Celelalt birou de traduceri are o singura modalitate de promovare. Aceasta este prin recomandare si aduce in cele trei luni doar profitul de 60 de lei. Toate aceste calcule sunt pur si simplu fictive. A fost doar sa aratam cat de importanta este promovarea pentru un birou de traduceri. In cazul in care aveti dumneavoastra o agentie de traduceri, va lasam pe dumneavoastra sa trageti concluzia pentru a vedea de ce este importanta promovarea intr-o astfel de agentie.
Va multumim ca ati ajuns cu noi pana la sfarsitul articolului!